Adventurent Logo
adventurent facebookadventurent instagramadventurent youtubeadventurent google

Brněnská máma s dětmi v Národním parku Podyjí

Brněnská máma s dětmi v  Národním parku Podyjí

Od doby, kdy jsme s manželem začali sledovat oblíbený seriál České televize nazvaný “V KARAVANU PO ČESKU”, jsme si přáli vyzkoušet tento způsob cestování na vlastní kůži. Svoboda, kterou cestování obytňákem nabízí, nás lákala: moci vyrazit kamkoliv nás zavede naše srdce, zastavit, kde se nám líbí, a strávit noc na klidném místě s romantickým výhledem. Ráno si uvařit čerstvou kávu či čaj a nasnídat se na zelené louce…
Naše touhy se střetly s realitou, když jsme si uvědomili, že kromě nás dvou pojedou ještě dvě z našich tří dětí😊.

Začali jsme tedy hledat možnosti půjčení obytného vozu, který by byl vhodný pro nás a na který by platil manželův řidičský průkaz skupiny B. Naše hledání nás zavedlo k brněnským cestovatelským nadšencům Davidovi a Matúšovi, kteří provozují půjčovnu ADVENTURENT.

Adventurent

ADVENTURENT nabízí pronájem obytného vozu VW California Coast T 6.1, který je ideální právě pro cestování s čtyřčlennou rodinou. Toto auto má na zadních sedačkách isofix, což znamená, že snadno nainstalujete dětské autosedačky.

Volkswagen California je klasifikován jako osobní automobil s hmotností do 3,5 tuny, díky čemu pro jeho řízení nepotřebujete žádné speciální oprávnění, nenarazíte na problémy s parkováním, omezeními rychlosti nebo přístupem do centra měst. Jízda vám bude připomínat řízení běžného osobního vozu. Skutečné rozdíly pocítíte, až když vozem zaparkujete.

Výlet do Národního parku Podyjí

Naše dobrodružství začalo tím, že jsme usedli do auta s dětmi usazenými v autosedačkách. My s manželem jsme si vybrali luxusní místa na předních sedadlech s výjimečně vysokým výhledem. Auto disponovalo automatickou převodovkou, klimatizací, kamerou a všemi moderními vymoženostmi. Manžel se řízení nemohl dočkat, a tak jsme vyrazili na naši třídenní výpravu.

První den v Národním parku Podyjí

NP Podyjí jsme si zvolili jako náš cíl pro první den. Z Brna to sem není daleko a příroda v tomto národním parku je naprosto úchvatná. Procházky v parku Podyjí jsou ideální pro děti, a tak jsme se rozhodli nezatěžovat je dlouhými túrami. Spíše jsme si vybrali dvě různá místa pro náš první den a pružně jsme se přizpůsobovali aktuálním okolnostem.

undefined

Obec Chvalovice je od Brna vzdálena přesně jednu hodinu jízdy autem, ale tato cesta za návštěvu určitě stojí. Zdejší dětský park nabízí bezplatnou zábavu pro děti s tolika atrakcemi, že by je jen tak nenašly na běžných hřištích v Brně.

V parku najdete lanový park, tobogán, kolotoč, lanovku, skluzavky, houpačky, průlezky, dráhu pro kola, pumptrack a dokonce i ohniště pro opékání špekáčků. Zde je i příjemná hospůdka s občerstvením.

Po návštěvě parku jsme si dali oběd v místním penzionu Daníž, kde je krásné venkovní posezení s dětským hřištěm.

undefined

Po obědě jsme se přesunuli do obce Hnanice, kde jsme narazili na vynikající točenou zmrzlinu v bistru Na Farské.

Kromě zmrzliny v domácím kornoutku tady najdete příjemné místo k sezení s dětským hřištěm, bosou stezkou a letním kinem. K zmrzlině jsem si dala i skvělé víno od místního vinaře a užívali jsme si chvíle klidu ve stínu pod stromy.

Náš obytný vůz jsme nechali zaparkovaný Na Farské a vyrazili jsme pěšky s kočárkem k lávce Pod Šobesem a následně na Šobes ochutnat místní vína – denně je tu od 9 do 18 otevřené bistro.

Děti pozorovaly ještěrky, manžel pil vodu a já si vychutnávala degustaci. Manželovi jsme koupil láhev vína, kterou krásně vychladila lednička v obytném voze.

První noc jsme strávili na pozemku pana Josefa Alberta v Hnanicích. Tento pozemek jsme našli na stránkách Bezkempu, které umožňují kempování na divoko s povolením majitelů pozemků. Za noc na pozemku mezi kapličkou, vinohradem a s přístupem k čerpací stanici pro vodu jsme zaplatili 300 Kč. Byli jsme zde sami a mohli jsme si vychutnat tuto klidnou lokalitu.

undefined

Večeře a nocleh v obytném vozu

Příprava večeře v obytném voze byla velmi pohodlná. Díky střeše vozu jsme se mohli v autě normálně postavit, narovnat a klidně vařit na plynovém sporáku. I když jsme si tentokrát udělali pouze čaj a studenou večeři, umývání nádobí v dřezu v autě bylo snadné.

Před spaním manžel rozložil lůžka. Spodní část vozu sloužila jako postel, když se sedačky sklopily a na ně se položily matrace. Spaní bylo velmi pohodlné, téměř jako doma ve velké posteli. Manžel s naším synem spali na střeše v speciálním stanu.
Je skvělé, že auto je plně zatemněné, což umožňuje dobrý noční spánek. Zároveň je v campervanu vnitřní osvětlení, což bylo velice praktické. Zatemnění bylo během léta obzvlášť výhodné, protože vás neprobudí ranní slunce.

Druhý den v NP Podyjí

Druhý den ráno jsme se přesunuli do obce Popice, odkud jsme vyrazili na krásnou vyhlídku Sealsfieldův kámen. Jednalo se o nenáročnou procházku lesem, která nás odměnila úchvatným výhledem na údolí Dyje a na Býčí skálu naproti.

Po procházce jsme si dali oběd v příjemné popické hospodě U Kloudů. Ale pozor, zde nepřijímají platební karty. Naproti hospodě je dětské hřiště a výběh s koníky, takže si tu mohou děti také užít.

Na doporučení kamarádky jsme po obědě přejeli do kempu v Čížově a vydali se na Hardeggskou vyhlídku.

Cesta k vyhlídce byla snadno průjezdná kočárkem, většina trasy vedla po asfaltce. Vyhlídka nás odměnila krásným výhledem na údolí řeky Dyje a nejmenší rakouské město Hardegg.

undefined

Třetí noc jsme strávili v rodinném kempu, který patří k Hospodě u Švestků v Čížově.

Tento kemp byl skromný, ale pro nás naprosto dostačující. Během noci jsme mohli využít sprchy a splachovací záchody za 330 Kč za noc. Kemp také nabízí možnost objednat si polopenzi, kterou je třeba rezervovat předem.

Třetí den v NP Podyjí

Poslední den jsme přejeli k Mašovickému lomu, kde jsme nechali zaparkované auto a vyrazili jsme se znovu projít k další krásné vyhlídce, Králův stolec. Cesta byla vhodná i pro kočárky, a během ní jsme dokonce našli spoustu hřibů. Vyhlídka z dřevěného altánku nám nabídla fantastický výhled na řeku Dyji a masiv Býčí skály.

undefined

Na oběd jsme si zajeli do vesnice do Staré hospody, kde měli sice pouze smažená jídla, ale zato nás přivítala milá majitelka, která hosty obsluhovala po zazvonění a přijímala platby kartou.

Návrat domů

Před návratem domů jsme si ještě užili osvěžující koupání v nádherném Mašovickém lomu. Pokud budete mít více času, vřele doporučuji si dopřát vydatnou koupel. Takové krásné koupání jsem u nás ještě nezažila.

undefined

Kolem čtvrté hodiny odpolední jsme obytňákem vyrazili zpět domů. Předání vozu probíhalo hladce ještě ten večer. Samozřejmě jsme museli doplnit spotřebované palivo, jak je obvyklé. Vždy se auto půjčuje a vrací s plnou nádrží. Za tři dny cestování mezi Brnem a NP Podyjí nás benzín vyšel na tisíc korun.

Parta z ADVENTURENT vám děkuje za sdílení vašeho cestovatelského dobrodružství! Doufáme, že váš článek bude inspirací pro další rodiny, které chtějí objevit krásy Národního parku Podyjí i jiných míst nejen v České republice.

……………………

Kompletní verzi článku najdete přímo na webovkách Brněnské mámy. Jestliže chcete získat více tipů kam na výlet s dětmi, rozhodně doporučujeme tento web plný inspirace navštívit.

Pronájem campervanu Volkswagen California Coast vám cestu výrazně usnadní. Pohodlný vůz od ADVENTURENT si zamilujete. Mrkněte na volné termíny pro vaši výpravu a hurá na výlet!

Partneři

horokurzy
FYZIOSouL
webwise
blacksheep

Vyrazte v campervanu California Coast již brzy!